Käytätkö aikaasi yrityksesi tuotteiden ja palveluiden hinnoitteluun? Tuntuuko sinusta, että siihen ei kannata käyttää aikaa kuin se välttämätön?  

Hinnoittelu viestii asiakkaillesi tuottamiesi palveluiden tai tuotteiden arvosta. Asiakkaidesi hintamielikuvan muokkaaminen on työlästä, joten siksi hinnoitteluun on suhtauduttava vakavasti, jotta viestit oikein tuotteidesi tai palveluidesi laadusta! 

Hinnoittelu on yksi laiminlyödyimmistä liiketoiminnan prosesseista. Hinnoittelemalla tuotteesi oikein voit kuitenkin saavuttaa liiketoiminnassasi myynnin kasvua, ilman suuria investointeja esimerkiksi koneisiin ja kalustoon.  

Onnistuneella hinnoittelulla on myös suora linkki yrityksesi kannattavuuteen, mikä näyttäytyy parempina katemarginaaleina. Tämäkin ilman suuria investointeja. Ei juustohöyläämistä kustannuksista kannattavuuden nostamiseksi, mikä nostaa henkilöstösi kohdalla usein karvat pystyyn, jos päätät leikata henkilöstökustannuksista.  

Kilpailu asettaa hinnoittelulle raamit, mutta hintakilpailuun ei kannata osallistua. Tietyillä toimialoilla, kuten ravintola-alalla kilpailu on ajanut jotkut kilpailemaan hinnalla, mikä päättyy lopulta aina liiketoiminnan tuhoon, mikäli siitä ei osata irtautua. Suhtaudu hinnoitteluun kilpailutekijänä, jolla voit erottua kilpailijoistasi. 

Kaipaisitko apua tuotteidesi tai palveluidesi hinnoitteluun?

Ota minuun yhteyttä 0504047254 tai markus@finanstein.fi  

Markus Pakarinen, Finanstein Oy

Call Now ButtonSOITA MINULLE TÄSTÄ